KD PROPULSIONS

Deze Mercury Diesel motoren zijn de ideale vervanger voor o.a. de Volvo Penta D3

Een Mercury Diesel motor met keerkoppeling of hekaandrijving hebben een laag verbruik en een minimale geluidsproductie

Mercury Diesel in traditionele staalbouw @ Max. 3000 rpm

Mercury Diesel in groter zeilschepen. 115 > PK @ 3000 rpm

Mercury Diesel voor planerende schepen @ 4000+ rpm

Mercury Diesel 2.0L 115, 130, 150 en 170 pk

Bewezen Mercury Diesel vermogen

Deze dieselmotoren, variërend van 115 pk tot 170 pk, zijn te vinden in een breed scala aan schepen over de hele wereld. Van luxe sloepen tot cruisers tot sportboten en RIB’s. De reden voor hun populariteit is hun robuuste betrouwbaarheid. Ze zijn gebouwd op een beproefd platform en bieden de nieuwste common-rail brandstofinjectietechnologie voor uitzonderlijke efficiëntie en volledig comptabiliteit met de nieuwste SmartCraft-systemen.

Mercury Diesel 2.0 liter motoren zijn stil en zuinig

Het hogedruk common-rail brandstofinspuitsysteem zorgt niet alleen voor brandstofbesparing, maar minimaliseert ook ruis, trillingen en hardheid (NVH) van de motor. tezamen met vermindering van rook en geur maakt deze motor nu een einde aan al deze ongewenste factoren waar veel watersporters aan denken bij de dieselmotoren van gister. Deze dieselmotoren zijn door hun lichte en compacte ontwerp ook een ideale keuze als vervangingsmotor voor veel oude diesel en benzinemotoren. Het volledige assortiment aandrijvingen van Mercury biedt een uitstekende veelzijdigheid in zowel keerkoppeling als de hek-aandrijving modellen.

Mercury Diesel 2.0L keerkoppeling modellen

De Mercury Diesel 2.0 liter met keerkoppeling is leverbaar in 115, 130, 150 en 170 pk in zowel mechanische bediening als DTS (Digital Throttle and Shift) met een variatie aan Techno Drive keerkoppelingen. De Techno Drive keerkoppelingen zijn leverbaar in schuin uitgaande uitvoeringen (8 graden). Trolling Valve voor Mechanisch bediende motoren is optioneel. bij DTS-uitvoeringen wordt Trolling Valve niet ondersteund op de Mercury Diesel 2.0 liter motor.

Mercury Diesel 2.0L hekaandrijving modellen

De Mercury Diesel 2.0 liter met hekaandrijving is leverbaar van 130 t/m 170 pk in zowel mechanische bediening als DTS (Digital Throttle and Shift). Voor de 130 en 150 pk-modellen is DTS op aanvraag omdat deze motoren standaard worden geleverd met een Alpha One hekaandrijving en voor DTS een Bravo model is vereist. De 38mm koelwaterinlaat bij deze dieselmotoren met hekaandrijving komt niet binnen via het staartstuk, maar door een separate aansluiting in de romp van het schip. Een koelwater inlaat/wierfilter kit is daarom standaard meegeleverd bij complete installatie pakketten. Als extra bescherming bij het gebruik op zoutwater is optioneel bij te bestellen voor de Bravo X serie staartstukken de industriële hardcoating anodisatie van MerCruiser; SeaCore.

Mercury Diesel SmartCraft

Mercury SmartCraft is het bewezen besturingssysteem van bijna alle Mercury producten. Een door Mercury Marine zelf ontwikkeld slim en snel communicatie platform die jouw motor laat communiceren met je dashboard en aanverwante systemen. Denk hierbij aan de verschillende meters in het dashboard, gashendel, joystick, navigatiescherm, brandstoftanks, snelheidsmeters, NMEA 2000 componenten, CZone- digital switching, mobiele telefoon, tablet en nog veel meer. De controle ligt in jouw handen.

Inzichtelijk met Mercury Diesel VesselView

Geef je dashboard een strak, clean en overzichtelijke uitstraling. Met Mercury VesselView schermen en schermen van Simrad of Lowrance heb jij het volledige overzicht. Geen losse meter meer! Maar alle data op 1 of meerder mooie touchscreen schermen. Motordata, navigatie, tank uitlezing, fishfinder, camera’s, volledig boot bediening met CZone etc.? één Platform doet het allemaal voor jou! VesselView.

Mercury Diesel Active Trim
Active Trim is een op snelheid gebaseerd automatisch motor trimsysteem met een geïntegreerd gps van Mercury Marine. Dit intuïtieve, handsfree systeem past de motor trim voortdurend aan op basis van de snelheidsveranderingen van de boot om de prestaties, het brandstofverbruik en het bedieningsgemak te verbeteren. Het systeem reageert met precisie op manoeuvres van de boot en biedt een betere algehele bedieningservaring. Geen kennis van het trimmen van een motor is vereist om te profiteren van Active Trim. Active Trim is compatibel met de meeste Mercury viertakt buitenboordmotoren vanaf 40 pk, SmartCraft tweetaktbuitenboordmotoren en diesel en benzine hekaandrijving motoren met digitale trimzenders.

Mercury Diesel joystickbesturing voor binnenboordmotoren (JPI – Joystick Piloting for Inboard)

Met joystickbesturing voor binnenboordmotoren met keerkoppeling en schroefas heb je volledige controle over je boot. Met deze proportionele bediening van stuwkracht en snelheid manoeuvreer je jouw boot als iedere ervaren schipper zonder moeite. Zijdelings, schuin in alle richtingen of draai je boot eenvoudig 360 graden rond op haar plaats. JPI-systemen werken samen met specifieke proportionele boeg- hekschroeven van Vetus en Side Power. Heading; stuur 1 graden bij door kort tegen de joystick aan te tikken naar links of naar rechts. Maak 10 graden correcties door aan de draaiknop van de joystick te draaien. De heading functie is verkrijgbaar bij dubbele motorisering.

Mercury Diesel JPI (Joystickbesturing voor binnenboordmotoren met keerkoppeling en schroefas)

  • Enkele motor installatie met boeg- en hekschroef
  • Dubbele motor installatie met boegschroef
  • Dubbele motor installatie met boeg- en hekschroef
  • 2e bedieningsstation Dubbele motor installatie met boegschroef
  • 2e bedieningsstation Dubbele motor installatie met boeg- en hekschroef

Waarom Mercury Diesel

De nieuwe Mercury common rail dieselmotoren leveren uitzonderlijke prestaties en bieden aanzienlijke verbeteringen in acceleratie en topsnelheid t.o.v. van concurrerende merken. Het hoge koppel bij lage toeren geeft een perfecte balans tussen trekkracht en verbruik. Nieuwe designs en doorgerekende turbo geometrie op alle Mercury Dieselmotoren in combinatie met geavanceerde motorbesturingssystemen zorgen voor een reductie in tijd om in plané te komen en bieden sublieme algehele prestaties. Het lage brandstofverbruik van de Mercury Dieselmotoren resulteert in betaalbare bedrijfskosten en een grotere axiradius met dezelfde of zelfs kleinere dieseltank. De krachtige en compacte motoren van Mercury Diesel passen in vrijwel elke boot.

Mercury Diesel is beproefde en bewezen kwaliteit

Mercury Dieselmotor zijn ontworpen om duurzaam te zijn met functies en materialen die specifiek zijn geselecteerd voor gebruik in schepen. Ieder Mercury Dieselmotor is onderworpen aan de meest strenge eisen en testnormen van een van de grootste nog zelf bouwende motorenfabrikanten ter wereld, Mercury Marine. Ook al onze joint venture motoren ondergaan deze zware beproeving. Alleen het beste is goed genoeg. De huidige Mercury Dieselmotoren worden gemaakt en geassembleerd in hypermoderne productiefaciliteiten die gebruik maken van de nieuwste kwaliteitsprocedures en systemen waarmee het vertrouwen in betrouwbaarheid wordt benadrukt. Alle Mercury Dieselmotoren zijn volledig compatibel met alle Mercury bedieningselementen en SmartCraft elektronica en worden gedekt door het wereldwijde servicenetwerk van Mercury. De SmartCraft compatibiliteit van Mercury Diesel biedt gebruikers de keuze tussen conventionele mechanische bediening of digitaal gas en schakelen (DTS – Digital Throttle and Shift). Mercury ‘s Digital Throttle and Shift systeem omvat naast gebruikelijk digitaal gas en schakelen ook optionele joystickbesturing voor binnenboordmotoren (JPI), joystickbesturing voor hekaandrijvingen (JPS), joystickbesturing voor Zeus Pod (JPZ) en Joystickbesturing voor buitenboordmotoren (JPO).

Volvo Penta D3

Zal Uitfaseren

Mercury Diesel 2.0

Leverbaar

Yanmar 4LHA

Leverbaar

Volvo Penta D3

Recreatie en Commercial Duty

RCD / IMO 2 / EPA TIER 3

2.4 liter motor

4000 rpm

5 cilinder

360NM @ 2600 rpm

301 kg

Lengte 899 mm

Breedte 918 mm

Hoogte 751 mm

EVC electronica

Volledige Multi Function kaartplotter Connectiviteit

Geen mobiele Connectiviteit

ECV Digitaal gas en schakelen

Keerkoppeling

Staartstuk Volvo SX / DPS

Optionele Joystick besturing voor keerkoppeling modellen

Mercury Diesel 2.0

Recreatie en Commercial Duty

RDC / IMO 2 / BSO 2 / SOLAS / EPA TIER 3

2.0 liter motor

3000 rpm & 4000 rpm model

4 cilinder

360NM @ 2000 rpm

292 kg

Lengte 802 mm

Breedte 710 mm

Hoogte 757 mm

SmartCraft electronica

Volledige Multi Functie kaartplotter connectiviteit

Volledige Mobiele Connectiviteit

Smart Craft Digitaal gas en schakelen

Keerkoppeling

Staartstuk Mercury Diesel Alpha & Bravo

Optionele Joystick besturing voor keerkoppeling modellen

Yanmar 4LHA

Recreatie en Commercial Duty

RCD / EMC / BSO 2 / SOLAS MED

3.45 liter motor

3300 rpm

4 cilinder

410 NM @ 2610 rpm

386 kg

Lengte 1044 mm

Beedte 719 mm

Hoogte 769 mm

Basis electronica

Geen  kaartplotter function

Geen mobile connectiviteit

Geen Digitaal gas en schakelen

Keerkoppeling

Staartstuk Mercury Diesel Bravo

Geen optionele Joystick besturing

Joystick besturing voor motoren met keerkoppeling en schroefas  is compatibel met uw bestaande boeg- en/of boeg- hek-schroef combinatie. (setup is boeg- hek-schroef model en enkel of dubbele motor installatie specifiek) Opties: – Enkele motor installatie met boeg- en hekschroef, – Dubbele motor installatie met boeg- en hekschroef, – Fly Bridge met dubbele motor installatie en boeg- en hekschroef, – Dubbele motor installatie met alleen boegschroef, – Fly Bridge met dubbele motor installatie en alleen boegschroef. 

Keer terug naar alle Mercury Diesel modellen van 115 tot 550 PK

Bekijk ze allemaal!

Bekijk hier de Mercury Diesel 2.0 model reeks met keerkoppeling

Download

KD PROPULSIONS

Offerte

U heeft al een Mercury Diesel motor en u zoekt aanvullende informatie over uw oudere model Mercury Diesel QSD of TDI? kijk dan eens hier..

Wat is het verschil tussen een Alpha One, Bravo One, Bravo Two en Bravo Three hekaandrijving? Wij leggen het hier uit.. (Engels talig). 

U zocht een benzine motor i.p.v. diesel? Al onze MerCruiser motoren met keerkoppeling of hekaandrijving vind u hier.. Zuinig en vol vermogen.

Mercury Diesel in traditionele staalbouw @ Max. 3000 rpm

Wij hebben recent onze vertrouwde Volvo Penta D3 vervangen tijdens refit van onze stalen kruizer. Met wat twijfel maar met beargumenteerde  verbeterpunten zijn wij overgestapt op een Mercury Diesel en het overtreft en voldoen aan al onze verwachtingen. Het mooi vormgegeven dashboard en de rustige en trillingsarme loop van de motor is een fijne verbetering. Wat absoluut waarde geeft is het lagere toerental van slechts 3000 omwentelingen, de trekkracht bij lage toeren en de electronische bediening. Ook merken wij verbetering in het brandstofverbruik. Wij bevelen Mercury Diesel en de top service van KD Propulsions van harte aan.

Henk Jan

Bedankt Henk Jan,

Fijn om te horen dat het zo bevalt! En bedankt voor jullie aanbeveling. Hou de draaiuren op dat mooie dashboard maar goed in de gaten! Met zoveel plezier en een stille motor zou je het regulier onderhoud zomaar vergeten 🙂  Mvgr. Niels

Niels Rozendal

KD Propulsions

Mercury Diesel in grotere zeilschepen. 115 > PK @ 3000 rpm

Hoi Niels, Wij zijn erg blij met onze nieuwe Mercury Diesel motor! De upgrade naar electronische bediening en grotere vermogen is perfect! Onze zeilkotter vaart beter als ooit tevoren. Succes met die oude Yanmar! voor ons geen ander meer. Ps de nieuwe 4 bladen propeller is een uitkomst.

Petra en Job

Beste Petra en Job,

Bedankt voor jullie bericht. Goed om te horen dat de propeller toch ook bevalt na enige twijfel. Nogmaals bedankt. De Yanmar is overerigens opzichzelf geen slechte motor.. jullie hadden ook wel een beetje pech. Geluk voor jullie! Hij hoeft er niet meer in. Veel vaarplezier met jullie nieuwe Mercury Diesel 2.0 130 PK. Mvgr. Niels

Niels Rozendal

KD Propulsions

Mercury Diesel voor planerende schepen @ 4000 > 4200 rpm

Ha Niels, KD Propulsions. Zoals je weet hebben we lang getwijfeld over het merk Mercury Diesel. Eigenlijk wat onbekend dat VM diesel uit Italie het sprak ons niet zo aan zoals je weet. Toch onze nieuwe motor is echt een topper! Veel beter vermogen en koppel dan de Volvo en met de nieuwe Bravo 3 manoeuvreert het geweldig en zijn we sneller in plane. Het touchscreen vesselview werkt echt super en met vesselview mobile hadden we met jou tip van de dealer locator de dichtstbijzijnde dealer in Frankrijk voor de eerste inspectie snel gevonden en dichtbij. Netjes afgehandeld daar met een rapportje en online registratie van de beurt. precies zoals je zij. wij zijn erg tevreden en kunnen het aan iedereen aanbevelen. Groetjes!

Fam. Peters

Beste Fam. Peters, 

Wat leuk om te horen dat alles perfect bij elkaar past en goed om te zien dat het wereldwijde dealernetwerk zijn werk correct afhandeld. Zo moet het zijn! Ik zag de registratie van de eerste beurt inderdaad online staan. Veel vaar plezier en tot de volgende service beurt! (100 uur of 1 x per jaar 🙂 ) Mvgr. Niels

Niels Rozendal

KD Propulsions

KD PROPULSIONS

Advies nodig?

Bel vrijblijvend +31(0)527 688901

ALGEMENE CONTACTINFORMATIE

KD PROPULSIONS
Griend 11, 8321 MN Urk

+31 (0)527 68 89 01
info@kdpropulsions.nl

Koninklijke Metaal Unie lid KD Propulsions KMU

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
WhatsApp chat
Bel nu
Route