KD PROPULSIONS
Uitgebreide specificaties Mercury Diesel motoren
Een Mercury Diesel binnenboordmotor is betrouwbaar en duurzaam.
Mercury Diesel 6.7L
Specificaties Mercury Diesel MD6.7L-480
Pk/kW | 480/353 – EPA Tier 3 – RCD 2 – IMO Tier 2 |
Cilinder configuratie | 6.7L / Lijn 6 |
Boring en Slag | 4.094 x 5.197″ / 104 x 132 mm |
Injectie systeem | Common Rail / Bosch CP3.3 pomp/ CRIN injectoren |
Aspiratie | Turbo geladen en aftercooled met gefixeerder turbo geometrie en wastegate |
Torque | 1580 Nm @ 1900 rpm |
Koelsysteem |
|
Vliegwielhuis aansluiting | SAE 3 |
Dynamo | 12v/90A/1080W – 24v/70A/1680W |
Systeem Management | Bosch EDC17 / CAN / SmartCraft |
Joystick – JPI | Joystick besturing voor binnenboordmotoren; Optioneel |
Joystick – JPZ | Joystick besturing voor Zeus Pod; Aanvraag/Validatie vereist |
Joystick – JPS/Axius | Joystick besturing voor hekaandrijving; Geen JPS/Axius bij MD6.7L |
Keerkoppelingen | ZF280-1, ZF280-1A, ZF85IV, ZF280IV |
Tolling Valve | ZF280-1 en ZF280-1A; Aanvraag/Validatie vereist |
Hekaandrijving | MerCruiser Bravo II X, MerCruiser Bravo II XR; Aanvraag/Validatie vereist |
JET / Surface aandrijving | Aanvraag |
Jackshaft | Optioneel |
Front- Power Take Off | (PTO) Krukas- pully aangedreven; Optioneel |
Rear- Power Take Off | (PTO) Keerkoppeling- Olie aangedreven; Aanvraag/Validatie vereist |
Bobtail Duty Cycle |
Toegestane gebruiks rating (bobtail duty Cycle)
|
Mercury Diesel 6.7L
Specificaties Mercury Diesel MD6.7L-500 en MD6.7L-550
Pk/kW | 500/368 – 550/404 – EPA Tier 3 – RCD 2 – IMO Tier 2 |
Cilinder configuratie | 6.7L / Lijn 6 |
Boring en Slag | 4.094 x 5.197″ / 104 x 132 mm |
Injectie systeem | Common Rail / Bosch CP3.3 pomp/ CRIN injectoren |
Aspiratie | Turbo geladen en aftercooled met gefixeerder turbo geometrie en wastegate |
Torque | 1580 Nm @ 1900 rpm |
Koelsysteem |
|
Vliegwielhuis aansluiting | SAE 3 |
Dynamo | 12v/90A/1080W – 24v/70A/1680W |
Systeem Management | Bosch EDC17 / CAN / SmartCraft |
Joystick – JPI | Joystick besturing voor binnenboordmotoren; Optioneel |
Joystick – JPZ | Joystick besturing voor Zeus Pod; Optioneel/ Validatie vereist |
Joystick – JPS/Axius | Joystick besturing voor hekaandrijving; Geen JPS/Axius bij MD6.7L |
Keerkoppelingen | ZF280-1, ZF280-1A, ZF280IV |
Tolling Valve | Optioneel bij ZF280-1 en ZF280-1A |
Hekaandrijving | MerCruiser Bravo II X, MerCruiser Bravo II XR; Optioneel/Validatie vereist |
JET/ Surface drive | Aanvraag |
Jackshaft | Optioneel |
Front- Power Take Off | (PTO) Krukas- pully aangedreven; Optioneel |
Rear- Power Take Off | (PTO) Keerkoppeling- Olie aangedreven; Aanvraag/Validatie vereist |
Bobtail Duty Cycle |
Toegestane gebruiks rating (bobtail duty Cycle)
|
KD PROPULSIONS
Advies nodig?
Bel vrijblijvend +31(0)527 688901
Mercury Diesel Zeus vs. Volvo Penta IPS
Mercury Diesel Zeus vs. Volvo Penta IPS
Volvo Penta IPS | Mercury Zeus | |
Propeller aanvaringsbescherming | Geen, Volledig uitstekende en vooruit gerichte POD |
|
POD onderwater aanvaringsbescherming | Geen, Volledig uitstekende en vooruit gerichte POD |
|
Afbreekbare POD | V | V |
Romp afsluitende voorziening bij extreme impact | V | V |
Romp bescherming bij extreme impact | Geen | Geintergreerde Trim/Impact plaat vangt de POD op en beschermt de romp buiten de hull- afsluitende voorziening. |
Boeg lift | Natuurlijk, niet controleerbaar | Natuurlijk, Trimbaar |
Trim systeem | Geen | Geintergreerde krachtige hydraulische trim |
Olie verversing | Boot uit het water | Boot in het water |
Electronisch Anker | V | V |
Duurzame besturingsregeling POD | Elektronisch | Hydraulisch |
Onderwater uitlaat vibratie en geluids reductie | Nee, 100% POD uitlaat | Ja, Uitlaat Bypass |
Uitlaat/turbo tegendruk reductie | Gecalibreerd | Gecalibreerd + uitlaat bypass voor verlengde levensduur |
U heeft al een Mercury Diesel motor en/of u zoekt aanvullende informatie over uw oudere model Mercury Diesel QSD of TDI? kijk dan eens hier..
Wat is het verschil tussen een Alpha One, Bravo One, Bravo Two en Bravo Three hekaandrijving? Wij leggen het hier uit.. (Engels talig).
U zocht een benzine motor i.p.v. diesel? Al onze MerCruiser motoren met keerkoppeling of hekaandrijving vind u hier.. Zuinig en vol vermogen.
Mercury Diesel 3.0L
Specificaties Mercury Diesel MD3.0L-150 / MD3.0L-230 / MD3.0L-270
Injectie systeem | Common Rail / Bosch CP4.2 pomp/ CRS injectoren |
Aspiratie | Na- koeling en turbo geladen met variabele turbo geometrie |
Torque | 594 Nm @ 2200 rpm (270pk) |
Koelsysteem |
|
Vliegwielhuis aansluiting | SAE 8 |
Dynamo | 12v/110A/1320W |
Systeem Management | Bosch EDC17 / CAN / SmartCraft |
Joystick – JPI | Joystick besturing voor binnenboordmotoren; Optioneel |
Joystick – JPS/Axius | Joystick besturing voor hekaandrijving; Aanvraag/Validatie vereist |
Keerkoppelingen | 230 en 270 pk; ZF63, ZF63A, ZF63IV (ZF45C, ZF48IV; Aanvraag/Validatie vereist) |
Tolling Valve | Aanvraag/Validatie vereist |
Hekaandrijving | 150 t/m 270 pk; Alle MerCruiser Bravo I, II, III staartstukken in Diesel X en XR uitvoering |
JET aandrijving | Aanvraag |
Jackshaft | Optioneel |
Duty Cycle |
Toegestane gebruiks rating
|
Mercury Diesel 2.0L
Specificaties Mercury Diesel MD2.0L-115 / MD2.0L-130 / MD2.0L-150 / MD2.0L-170
Injectie systeem | Common Rail Diesel |
Aspiratie | turbo geladen met variabele turbo geometrie (115-130 Wastegate) |
Torque | 360 Nm @ 2000 rpm (150-170pk) |
Koelsysteem |
|
Vliegwielhuis aansluiting | Inboard Cover SAE 7 |
Dynamo | 12v/110A/1320W |
Systeem Management | Bosch / CAN / SmartCraft |
Joystick – JPI | Joystick besturing voor binnenboordmotoren; Optioneel |
Joystick – JPS/Axius | Joystick besturing voor hekaandrijving; Geen JPS/Axius op 2.0L |
Keerkoppelingen | TM345A, TM485A |
Tolling Valve | Optioneel bij mechanisch geschakelde modellen |
Hekaandrijving | Alle MerCruiser Bravo I, II, III staartstukken in Diesel X uitvoering |
JET aandrijving | Aanvraag |
Jackshaft | Optioneel |
Duty Cycle |
Toegestane gebruiks rating
|
KD PROPULSIONS
Advies nodig?
Bel vrijblijvend +31(0)527 688901
U heeft al een Mercury Diesel motor en/of u zoekt aanvullende informatie over uw oudere model Mercury Diesel QSD of TDI? kijk dan eens hier..
Wat is het verschil tussen een Alpha One, Bravo One, Bravo Two en Bravo Three hekaandrijving? Wij leggen het hier uit.. (Engels talig).
U zocht een benzine motor i.p.v. diesel? Al onze MerCruiser motoren met keerkoppeling of hekaandrijving vind u hier.. Zuinig en vol vermogen.