KD PROPULSIONS

Uitgebreide specificaties Mercury Diesel motoren

Een Mercury Diesel binnenboordmotor is betrouwbaar en duurzaam.

Mercury Diesel 6.7L

Specificaties Mercury Diesel MD6.7L-480

 

Pk/kW 480/353 – EPA Tier 3 – RCD 2 – IMO Tier 2
Cilinder configuratie 6.7L / Lijn 6
Boring en Slag 4.094 x 5.197″ / 104 x 132 mm
Injectie systeem Common Rail / Bosch CP3.3 pomp/ CRIN injectoren
Aspiratie Turbo geladen en aftercooled met gefixeerder turbo geometrie en wastegate
Torque 1580 Nm @ 1900 rpm
Koelsysteem
  • Interkoeler, olie koeler en after-koeler
  • Gesloten koelsysteem voor motor en turbo
  • Zuigers zijn olie jet gekoeld
Vliegwielhuis aansluiting SAE 3
Dynamo 12v/90A/1080W  –  24v/70A/1680W
Systeem Management Bosch EDC17 / CAN / SmartCraft
Joystick – JPI Joystick besturing voor binnenboordmotoren; Optioneel
Joystick – JPZ Joystick besturing voor Zeus Pod; Aanvraag/Validatie vereist
Joystick – JPS/Axius Joystick besturing voor hekaandrijving; Geen JPS/Axius bij MD6.7L
Keerkoppelingen ZF280-1, ZF280-1A, ZF85IV, ZF280IV
Tolling Valve ZF280-1 en ZF280-1A; Aanvraag/Validatie vereist
Hekaandrijving MerCruiser Bravo II X, MerCruiser Bravo II XR; Aanvraag/Validatie vereist
JET / Surface aandrijving Aanvraag
Jackshaft Optioneel
Front- Power Take Off (PTO) Krukas- pully aangedreven; Optioneel
Rear- Power Take Off (PTO) Keerkoppeling- Olie aangedreven; Aanvraag/Validatie vereist
Bobtail Duty Cycle

Toegestane gebruiks rating (bobtail duty Cycle)

  • EU – HO – High Output (Pleasure)
  • EU – LDC – light duty commercial (A and B)
  • IDC – intermittent duty commercial (C)
  • MDC – medium duty commercial (D)
  • Garantie EU – HO modellen 1500h / 3 jaar
  • Garantie EU – LDC modellen 1500h / 1 jaar
  • Garantie Zeus POD – 1500h / 3 jaar

 

Mercury Diesel 6.7L

Specificaties Mercury Diesel MD6.7L-500 en MD6.7L-550

 

Pk/kW 500/368 – 550/404 – EPA Tier 3 – RCD 2 – IMO Tier 2
Cilinder configuratie 6.7L / Lijn 6
Boring en Slag 4.094 x 5.197″ / 104 x 132 mm
Injectie systeem Common Rail / Bosch CP3.3 pomp/ CRIN injectoren
Aspiratie Turbo geladen en aftercooled met gefixeerder turbo geometrie en wastegate
Torque 1580 Nm @ 1900 rpm
Koelsysteem
  • Interkoeler, olie koeler en after-koeler
  • Gesloten koelsysteem voor motor en turbo
  • Zuigers zijn olie jet gekoeld
Vliegwielhuis aansluiting SAE 3
Dynamo 12v/90A/1080W  –  24v/70A/1680W
Systeem Management Bosch EDC17 / CAN / SmartCraft
Joystick – JPI Joystick besturing voor binnenboordmotoren; Optioneel
Joystick – JPZ Joystick besturing voor Zeus Pod; Optioneel/ Validatie vereist
Joystick – JPS/Axius Joystick besturing voor hekaandrijving; Geen JPS/Axius bij MD6.7L
Keerkoppelingen ZF280-1, ZF280-1A, ZF280IV
Tolling Valve Optioneel bij ZF280-1 en ZF280-1A
Hekaandrijving MerCruiser Bravo II X, MerCruiser Bravo II XR; Optioneel/Validatie vereist
JET/ Surface drive Aanvraag
Jackshaft Optioneel
Front- Power Take Off (PTO) Krukas- pully aangedreven; Optioneel
Rear- Power Take Off (PTO) Keerkoppeling- Olie aangedreven; Aanvraag/Validatie vereist
Bobtail Duty Cycle

Toegestane gebruiks rating (bobtail duty Cycle)

  • EU – HO -High Output (Pleasure)
  • EU – LDC – light duty commercial (A and B)
  • IDC – intermittent duty commercial (C)
  • MDC – medium duty commercial (D)
  • Garantie EU – HO modellen 1500h / 3 jaar
  • Garantie EU – LDC modellen 1500h / 1 jaar
  • Garantie Zeus POD – 1500h / 3 jaar

 

KD PROPULSIONS

Advies nodig?

Bel vrijblijvend +31(0)527 688901

Mercury Diesel Zeus vs. Volvo Penta IPS

Mercury Diesel Zeus vs. Volvo Penta IPS

 

Volvo Penta IPS Mercury Zeus
Propeller aanvaringsbescherming Geen, Volledig uitstekende en vooruit gerichte POD
  • Tunnel gemonteerde POD
  • Achterwaards gerichte POD
POD onderwater aanvaringsbescherming Geen, Volledig uitstekende en vooruit gerichte POD
  • Tunnel gemonteerde POD
  • Achterwaards gerichte POD
  • Torpedo huis Impact Conus
  • Seperaat afbreekbare Skeg
Afbreekbare POD V V
Romp afsluitende voorziening bij extreme impact V V
Romp bescherming bij extreme impact Geen Geintergreerde Trim/Impact plaat vangt de POD op en beschermt de romp buiten de hull- afsluitende voorziening.
Boeg lift Natuurlijk, niet controleerbaar Natuurlijk, Trimbaar
Trim systeem Geen Geintergreerde krachtige hydraulische trim
Olie verversing Boot uit het water Boot in het water
Electronisch Anker V V
Duurzame besturingsregeling POD Elektronisch Hydraulisch
Onderwater uitlaat vibratie en geluids reductie Nee, 100% POD uitlaat Ja, Uitlaat Bypass
Uitlaat/turbo tegendruk reductie Gecalibreerd Gecalibreerd + uitlaat bypass voor verlengde levensduur

U heeft al een Mercury Diesel motor en/of u zoekt aanvullende informatie over uw oudere model Mercury Diesel QSD of TDI? kijk dan eens hier..

Wat is het verschil tussen een Alpha One, Bravo One, Bravo Two en Bravo Three hekaandrijving? Wij leggen het hier uit.. (Engels talig).

U zocht een benzine motor i.p.v. diesel? Al onze MerCruiser motoren met keerkoppeling of hekaandrijving vind u hier.. Zuinig en vol vermogen.

Mercury Diesel 3.0L

Specificaties Mercury Diesel MD3.0L-150 / MD3.0L-230 / MD3.0L-270

 

Injectie systeem Common Rail / Bosch CP4.2 pomp/ CRS injectoren
Aspiratie Na- koeling en turbo geladen met variabele turbo geometrie
Torque 594 Nm @ 2200 rpm (270pk)
Koelsysteem
  • Interkoeler, olie koeler, brandstof koeler en after-koeler
  • Gesloten koelsysteem voor motor en turbo
  • Zuigers zijn olie jet gekoeld
Vliegwielhuis aansluiting SAE 8
Dynamo 12v/110A/1320W
Systeem Management Bosch EDC17 / CAN / SmartCraft
Joystick – JPI Joystick besturing voor binnenboordmotoren; Optioneel
Joystick – JPS/Axius Joystick besturing voor hekaandrijving; Aanvraag/Validatie vereist
Keerkoppelingen 230 en 270 pk; ZF63, ZF63A, ZF63IV (ZF45C, ZF48IV; Aanvraag/Validatie vereist)
Tolling Valve Aanvraag/Validatie vereist
Hekaandrijving 150 t/m 270 pk; Alle MerCruiser Bravo I, II, III staartstukken in Diesel X en XR uitvoering
JET aandrijving Aanvraag
Jackshaft Optioneel
Duty Cycle

Toegestane gebruiks rating

  • HO – High Output (Pleasure)
  • LDC – light duty commercial

 

Mercury Diesel 2.0L

Specificaties Mercury Diesel MD2.0L-115 / MD2.0L-130 / MD2.0L-150 / MD2.0L-170

 

Injectie systeem Common Rail Diesel
Aspiratie turbo geladen met variabele turbo geometrie (115-130 Wastegate)
 Torque 360 Nm @ 2000 rpm (150-170pk)
Koelsysteem
  • Interkoeler, olie koeler, brandstof koeler, na-koeler
  • Gesloten koelsysteem voor motor en turbo
Vliegwielhuis aansluiting Inboard Cover SAE 7
Dynamo 12v/110A/1320W
Systeem Management Bosch / CAN / SmartCraft
Joystick – JPI Joystick besturing voor binnenboordmotoren; Optioneel
Joystick – JPS/Axius Joystick besturing voor hekaandrijving; Geen JPS/Axius op 2.0L
Keerkoppelingen TM345A, TM485A
Tolling Valve Optioneel bij mechanisch geschakelde modellen
Hekaandrijving Alle MerCruiser Bravo I, II, III staartstukken in Diesel X uitvoering
JET aandrijving Aanvraag
Jackshaft Optioneel
Duty Cycle

Toegestane gebruiks rating

  • HO – High Output (Pleasure)
  • LDC – light duty commercial

 

KD PROPULSIONS

Advies nodig?

Bel vrijblijvend +31(0)527 688901

U heeft al een Mercury Diesel motor en/of u zoekt aanvullende informatie over uw oudere model Mercury Diesel QSD of TDI? kijk dan eens hier..

Wat is het verschil tussen een Alpha One, Bravo One, Bravo Two en Bravo Three hekaandrijving? Wij leggen het hier uit.. (Engels talig).

U zocht een benzine motor i.p.v. diesel? Al onze MerCruiser motoren met keerkoppeling of hekaandrijving vind u hier.. Zuinig en vol vermogen.

ALGEMENE CONTACTINFORMATIE

KD PROPULSIONS
Griend 11, 8321 MN Urk

+31 (0)527 68 89 01
info@kdpropulsions.nl

Koninklijke Metaal Unie lid KD Propulsions KMU

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
WhatsApp chat
Bel nu
Route