KD PROPULSIONS

MerCruiser levert zuinigheid, gebruiksgemak en is uitzonderlijk betrouwbaar in prestaties.

Een MerCruiser binnenboordmotor heeft een laag verbruik en een minimale geluidsproductie

Mercury MerCruiser 4.5L V6 en 6.2L V8 (Hekaandrijving)

Het design van MerCruiser is krachtig en stil

Dankzij het MerCruiser nieuw en speciaal getunede lange inlaatspruitstuk die de toetreding van de hoeveelheid verbrandingslucht verbeterd en dit omzet in extra koppel, levert de 4,5L-V6 een baanbrekende verhouding in performance en gewicht en geeft je V-8 vermogen in een V-6 pakket.

Het MerCruiser 4.5 liter V6 en MerCruiser 6.2L V8 nieuw ontworpen en achterwaarts gericht gasklephuis met extreem stille gasklep levert in combinatie met de nieuwe motorkap, trillingsdempers, lichtgewicht vliegwiel, aangepaste brandstoftoevoermodule en labyrint-verstevigde olie pan een ​​superieur stil en trillingvrij motorblok. Dit resulteert in een uitzonderlijke belevenis op het water.

MerCruiser motoren hebben veel inbouw flexibiliteit

Naast de keuze uit verschillende staarstukken kan je jou nieuwe MerCruiser motor bestellen met verschillende uitlaatbocht verhogingen (Riser Kits) om aan de voorgeschreven installatie richtlijnen te kunnen voldoen als het gaat om de hoogte van de uitlaatbocht ten opzichte van de statische waterlijn. MerCruiser motoren met staartstuk kunnen flexibel worden ingebouwd met kant en klare Jack Shaft kits om de motor verder naar voren te plaatsen en MerCruiser motor in dubbel installatie met Alpha staartstukken kunnen besteld worden in een standaard en contra roterende uitvoering.

Beter dan MerCruiser kan het niet

Na het beëindigen van de jarenlange Joint venture met General Motors en de vrije beslissing om binnen eigen muren van Mercury Marine binnenboord V6 en V8 benzinemotoren te gaan ontwerpen zijn de huidige motoren specifiek gebouwd voor maar een doel. Gebruik in boten en op het water zonder overbodige autotechniek en vele beperkingen.

Als het gaat om geweldige prestaties op het water is Mercury MerCruiser legendarisch. Zo wordt in samenwerking met Mercury Racing de 8.2L Big Block V8-serie ontwikkelen en ontworpen. Hoog slagvolume, premium MPI-brandstofinjectie en hightech componenten zorgen samen voor een uitstekende acceleratie en een onmiddellijk gas respons door het gehele toerentalbereik. Het resultaat is een krachtpatser die alle anderen motormerken achter zich laat. MerCruiser motoren zijn voorzien van het MercFusion verfsysteem dat een extreme bescherming creëert tegen de elementen terwijl het automatische MerCathode systeem bescherming biedt tegen galvanische corrosie. Als extra bescherming van de motor en aandrijving bij het gebruik op zoutwater is optioneel bij te bestellen de industriële hardcoating anodisatie van MerCruiser, SeaCore. Dit in combinatie met interkoeling en de Bravo-aandrijvingen voor maximale performance.

Mercury MerCruiser 4.5 liter V6 en MerCruiser 6.2 Liter V8 uitvoeringen

  • De MerCruiser 4.5 liter V6 is verkrijgbaar in 200 en 250 pk met verschillende MerCruiser staarstukken zoals het MerCruiser Alpha One, MerCruiser Bavo One, MerCruiser Bravo Two en MerCruiser Bravo Three staartstuk. 
  • De MerCruiser 6.2 liter V8 is verkrijgbaar in 300 en 350 pk met verschillende MerCruiser staartstukken zoals het MerCruiser Bavo One, MerCruiser Bravo Two en MerCruiser Bravo Three staartstuk. 

MerCruiser motoren zijn standaard voorzien van technisch vernuft

Alle MerCruiser Bravo staartstuk modellen zijn DTS Ready of incl. DTS. Dit afhankelijk van het exacte model. Daarnaast zijn alle motoren standaard voorzien van Power Steering en Katalysator en zijn MerCruiser SeaCore motoren ook standaard uitgerust met een interkoelsysteem. Bij de MerCruiser motoren met Alpha One hekaandrijving en de T6200 modellen is het interkoelsysteem van MerCruiser optioneel verkrijgbaar.

Met Mercury MerCruiser Adaptive speed control werken deze motoren voor jou 

De MerCruiser 4.5 Liter V6 en MerCruiser 6.2 Liter V8 worden standaard geleverd met Adaptive Speed ​​Control die automatisch het motortoerental handhaaft ongeacht de belasting of omstandigheden op het water. Het resultaat is een verhoogd gas respons en een sportief gevoel met minder moeite maar veel meer plezier. 

Mercury MerCruiser SmartCraft
Mercury SmartCraft is het bewezen besturingssysteem van bijna alle Mercury producten. Een door Mercury Marine zelf ontwikkeld slim en snel communicatie platform die jouw motor laat communiceren met je dashboard en aanverwante systemen. Denk hierbij aan de verschillende meters in het dashboard, gashendel, joystick, navigatiescherm, brandstoftanks, snelheidsmeters, NMEA 2000 componenten, CZone- digital switching, mobiele telefoon, tablet en nog veel meer. De controle ligt in jouw handen.

Interkoeling (Fresh Water Cooling) van MerCruiser

MerCruiser SeaCore motoren zijn standaard uitgerust met een interkoelsysteem. Bij de MerCruiser motoren met Alpha One hekaandrijving en de T6200 modellen is het interkoelsysteem van MerCruiser optioneel verkrijgbaar. Het interkoelsysteem van MerCruiser biedt u naast al het technisch vernuft van bescherming wat al standaard aanwezig is op alle motoren en aandrijvingen van MerCruiser de ultieme protectie tegen interne corrosie. Uw motor is voorzien van koelvloeistof (glycol) welke als goede eigenschap een hoog koelrendement en warmteoverdracht geeft. Is vettig van zichzelf, zet af aan de binnenkant van uw motor en voorkomt zo interne corrosie schade. Het speciaal ontworpen koelwaterkanaal van buitenwater gekoelde uitlaatspruitstukken is zo ontworpen dat de kans op corrosie daar nihil is. De oude 4-kanaals uitlaatspruitstukkoeling is teruggebracht naar 2 kanalen om een langere levensduur van pakkingen en afdichtingen op die locatie te kunnen garanderen.

Mercury MerCruiser joystickbesturing voor hekaandrijving* (JPS – Joystick Piloting for Sterndrive – Axius)

Met joystickbesturing voor hekaandrijving modellen (JPS – Axius) heb je volledige controle over je boot. Met deze proportionele bediening van stuwkracht en snelheid manoeuvreer je jouw boot als iedere ervaren schipper zonder moeite. Zijdelings, schuin in alle richtingen of draai je boot eenvoudig 360 graden rond op haar plaats. Geavanceerde functies als Skyhook gegeven je boot een elektronisch anker. Lig je voor de sluis of in een drukke haven te wachten tot je plek vrij is en speelt de wint of stroming je parten? Met een druk op de knop legt je je boot voor anker. Het SmartCraft systeem in samenwerking met de ingebouwde GPS, Kompas en de motoren met onafhankelijke besturing zorgen ervoor dat je op dezelfde plek blijft liggen als waar je op de Skyhook knop drukte. Voor anker gaan was nog nooit zo moeiteloos. Auto Heading; Set je waypoints, druk op de knop en relax! Bij ieder waypoint (mits nodig) sturen je buitenboordmotoren automatisch naar het volgende waypoint. Heading; stuur 1 graden bij door kort tegen de joystick aan te tikken naar links of naar rechts. Maak 10 graden correcties door aan de draaiknop van de joystick te draaien.

* Mercury MerCruiser JPS – Axius vereist dubbele motor installatie, MerCruiser Bravo III staartstukken en DTS.

Inzichtelijk met Mercury MerCruiser VesselView

Geef je dashboard een strak, clean en overzichtelijke uitstraling. Met Mercury VesselView schermen en schermen van Simrad of Lowrance heb jij het volledige overzicht. Geen losse meter meer! Maar alle data op 1 of meerder mooie touchscreen schermen. Motordata, navigatie, tank uitlezing, fishfinder, camera’s, volledig boot bediening met CZone etc.? één Platform doet het allemaal voor jou! VesselView.

Mercury MerCruiser 6.2L V8 en 8.2L V8 (Keerkoppeling)

Dezelfde hoogstaande kwaliteit van MerCruiser, maar toch anders

Daar waar de 4.5 liter V6 en 6.2 liter V8 SeaCore hekaandrijving modellen standaard worden uitgerust met interkoeling, is interkoeling bij onze keerkoppeling modellen altijd standaard*. Daar waar Digital Throttle and Shift (DTS) optioneel is bij bijna alle MerCruiser benzine modellen is DTS bij de keerkoppeling modellen altijd een standaard en vereiste uitrusting in combinatie met de elektronische ZF-keerkoppeling*. Katalysator is bij regelgeving standaard op alle benzine V6 en V8 motoren! Zo ook onze keerkoppeling modellen. De keerkoppeling modellen van MerCruiser zijn leverbaar met ZF63A en ZF63IV en zijn getest en gevalideerd met overbrengingsverhoudingen van 1,2:1 t/m 2,70:1. Afhankelijk van het gekozen motormodel en voor motorinstallaties dicht bij de waterlijn zijn uitlaatbochtverhogingen te bestellen tot 6″

* met uitzondering van de T6200 TowSport uitvoeringen

Beter dan MerCruiser wordt het niet

Na het beëindigen van de jarenlange Joint venture met General Motors en de vrije beslissing om binnen eigen muren van Mercury Marine binnenboord V6 en V8 benzinemotoren te gaan ontwerpen zijn de huidige motoren specifiek gebouwd voor maar een doel. Gebruik in boten en op het water zonder overbodige autotechniek en vele beperkingen.

Als het gaat om geweldige prestaties op het water is Mercury MerCruiser legendarisch. Zo wordt in samenwerking met Mercury Racing de 8.2L Big Block V8-serie ontwikkelen en ontworpen. Hoog slagvolume, premium MPI-brandstofinjectie en hightech componenten zorgen samen voor een uitstekende acceleratie en een onmiddellijk gas respons door het gehele toerentalbereik. Het resultaat is een krachtpatser die alle anderen motormerken achter zich laat. MerCruiser motoren zijn voorzien van het MercFusion verfsysteem dat een extreme bescherming creëert tegen de elementen terwijl het automatische MerCathode systeem bescherming biedt tegen galvanische corrosie. Als extra bescherming van de motor en aandrijving bij het gebruik op zoutwater is optioneel bij te bestellen de industriële hardcoating anodisatie van MerCruiser, SeaCore. Dit in combinatie met interkoeling en de Bravo-aandrijvingen voor maximale performance.

Mercury MerCruiser 6.2 liter en 8.2 liter V8 met keerkoppeling

  • De MerCruiser 6.2 liter V8 binnenboordmotoren met keerkoppeling zijn verkrijgbaar in 300 en 350 pk en leverbaar met de keerkoppelingen van ZF. De ZF63IV en de ZF63A
  • De MerCruiser 8.2 liter V8 binnenboordmotoren met keerkoppeling zijn verkrijgbaar in 375 en 425 pk en eveneens ook leverbaar met de keerkoppelingen van ZF. De ZF63IV en de ZF63A. Bij de 8.2 Liter met ZF63A is het exclusief mogelijk om tot een overbrengingsverhouding van 2.70:1 te gaan.

 Bijna alles is standaard bij MerCruiser motoren met keerkoppeling 

Alle MerCruiser binnenboordmotor modellen met keerkoppeling zijn standaard inclusief DTS, katalysator en uitgerust met een interkoelsysteem. * 

* Bij de T6200 modellen is DTS en het interkoelsysteem van MerCruiser optioneel verkrijgbaar.

Mercury MerCruiser SmartCraft

Mercury SmartCraft is het bewezen besturingssysteem van bijna alle Mercury producten. Een door Mercury Marine zelf ontwikkeld slim en snel communicatie platform die jouw motor laat communiceren met je dashboard en aanverwante systemen. Denk hierbij aan de verschillende meters in het dashboard, gashendel, joystick, navigatiescherm, brandstoftanks, snelheidsmeters, NMEA 2000 componenten, CZone- digital switching, mobiele telefoon, tablet en nog veel meer. De controle ligt in jouw handen.

Interkoeling (Fresh Water Cooling) van MerCruiser

Het interkoelsysteem van MerCruiser biedt u naast al het technisch vernuft van bescherming wat al standaard aanwezig is op alle motoren van MerCruiser de ultieme protectie tegen interne corrosie. Uw motor is voorzien van koelvloeistof (glycol) welke als goede eigenschap een hoog koelrendement en warmteoverdracht geeft. Is vettig van zichzelf, zet af aan de binnenkant van uw motor en voorkomt zo interne corrosie schade. Het speciaal ontworpen koelwaterkanaal van buitenwater gekoelde uitlaatspruitstukken is zo ontworpen dat de kans op corrosie daar nihil is. De oude 4-kanaals uitlaatspruitstukkoeling is teruggebracht naar 2 kanalen om een langere levensduur van pakkingen en afdichtingen op die locatie te kunnen garanderen.

Mercury MerCruiser joystickbesturing voor binnenboordmotoren (JPI – Joystick Piloting for Inboard)

Met joystickbesturing voor binnenboordmotoren met keerkoppeling en schroefas heb je volledige controle over je boot. Met deze proportionele bediening van stuwkracht en snelheid manoeuvreer je jouw boot als iedere ervaren schipper zonder moeite. Zijdelings, schuin in alle richtingen of draai je boot eenvoudig 360 graden rond op haar plaats. JPI-systemen werken samen met specifieke proportionele boeg- hekschroeven van Vetus en Side Power. Heading; stuur 1 graden bij door kort tegen de joystick aan te tikken naar links of naar rechts. Maak 10 graden correcties door aan de draaiknop van de joystick te draaien. De heading functie is verkrijgbaar bij dubbele motorisering.

MerCruiser JPI (Joystickbesturing voor binnenboordmotoren met keerkoppeling en schroefas)

  • Enkele motor installatie met boeg- en hekschroef
  • Dubbele motor installatie met boegschroef
  • Dubbele motor installatie met boeg- en hekschroef
  • 2e bedieningsstation Dubbele motor installatie met boegschroef
  • 2e bedieningsstation Dubbele motor installatie met boeg- en hekschroef

Inzichtelijk met Mercury MerCruiser VesselView

Geef je dashboard een strak, clean en overzichtelijke uitstraling. Met Mercury VesselView schermen en schermen van Simrad of Lowrance heb jij het volledige overzicht. Geen losse meter meer! Maar alle data op 1 of meerder mooie touchscreen schermen. Motordata, navigatie, tank uitlezing, fishfinder, camera’s, volledig boot bediening met CZone etc.? één Platform doet het allemaal voor jou! VesselView.

Mercury MerCruiser TowSport T6200 V8 (Keerkoppeling)

Met MerCruiser SmartTow was waterskiën en wakeboarden nog nooit zo eenvoudig

Speciaal voor waterskiërs en wakeboarders is er de Small Block T6200 6.2L-V8. Leverbaar met ZF45C en ZF45IV keerkoppeling een compacte maar zeer krachtige motor voor performance en trekkracht om waterskiërs en wakeboarders moeiteloos en in een vloeiende beweging uit het water te halen. Gecombineerd met slimme software als SmartTow maakt het de gebruikers mogelijk om voor iedere afzonderlijke waterskiër en wakeboarders een persoonlijk lanceer en snelheidsprofiel in te stellen. Wel zo veilig… Met een vooraf ingesteld profiel hoeft de bestuurder van de boot alleen nog maar op zijn omgeving en de waterskiër(s) of wakeboarders te letten! de motor met slimme SmartTow software regelen de rest.

MerCruiser is duurzaam en betrouwbaar

De elektronische brandstofinjectie (MPI- Multi Point Injectie) van de MerCruiser benzinemotoren zorgt voor een stil, constant en soepel stationair toerental, Hogere brandstofefficiëntie en een onmiddellijke gasrespons zijn een fijt. Met MPI van MerCruiser bespaart u als eindgebruiker op bedrijfs- en onderhoudskosten. Het effectieve en uiterst precieze monitoringssysteem van uw motor en aanverwante componenten wordt door het geavanceerde SmartCraft systeem gedaan en is standaard voorzien. De zelf beschermende motor beveiligingsstrategie in samenwerking met SmartCraft, alarmeert u op tijd voor eventuele problemen en voorkomt erger.

Beter dan MerCruiser krijg je het niet

Na het beëindigen van de jarenlange Joint venture met General Motors en de vrije beslissing om binnen eigen muren van Mercury Marine binnenboord V6 en V8 benzinemotoren te gaan ontwerpen zijn de huidige motoren specifiek gebouwd voor maar een doel. Gebruik in boten en op het water zonder overbodige autotechniek en vele beperkingen.

Als het gaat om geweldige prestaties op het water is Mercury MerCruiser legendarisch. Zo wordt in samenwerking met Mercury Racing de 8.2L Big Block V8-serie ontwikkelen en ontworpen. Hoog slagvolume, premium MPI-brandstofinjectie en hightech componenten zorgen samen voor een uitstekende acceleratie en een onmiddellijk gas respons door het gehele toerentalbereik. Het resultaat is een krachtpatser die alle anderen motormerken achter zich laat. MerCruiser motoren zijn voorzien van het MercFusion verfsysteem dat een extreme bescherming creëert tegen de elementen terwijl het automatische MerCathode systeem bescherming biedt tegen galvanische corrosie. Als extra bescherming van de motor en aandrijving bij het gebruik op zoutwater is optioneel bij te bestellen de industriële hardcoating anodisatie van MerCruiser, SeaCore. Dit in combinatie met interkoeling en de Bravo-aandrijvingen voor maximale performance.

Mercury MerCruiser T6200 V8 motoren met keerkoppeling

De MerCruiser T6200 V8 binnenboordmotoren met keerkoppeling zijn verkrijgbaar in 320 en 370 pk en leverbaar met de keerkoppelingen van ZF. De ZF45C en de ZF45IV.

Opties van de T6200 V8 serie van MerCruiser

Alle MerCruiser T6200 binnenboordmotor modellen met keerkoppeling zijn optioneel leverbaar met DTS en het MerCruiser interkoelsysteem. katalysator is standaard. 

Kleur opties van de MerCruiser (Rood-Zwart, Zwart-Rood(Accent), Zwart-Zwart, Silver-Zwart)

Met Mercury MerCruiser Adaptive speed control werken deze motoren voor jou. 

De MerCruiser 4.5 Liter V6 en MerCruiser 6.2 Liter V8 worden standaard geleverd met Adaptive Speed ​​Control die automatisch het motortoerental handhaaft ongeacht de belasting of omstandigheden op het water. Het resultaat is een verhoogd gas respons en een sportief gevoel met minder moeite maar veel meer plezier.

Mercury MerCruiser SmartCraft
Mercury SmartCraft is het bewezen besturingssysteem van bijna alle Mercury producten. Een door Mercury Marine zelf ontwikkeld slim en snel communicatie platform die jouw motor laat communiceren met je dashboard en aanverwante systemen. Denk hierbij aan de verschillende meters in het dashboard, gashendel, joystick, navigatiescherm, brandstoftanks, snelheidsmeters, NMEA 2000 componenten, CZone- digital switching, mobiele telefoon, tablet en nog veel meer. De controle ligt in jouw handen.

Interkoeling (Fresh Water Cooling) van MerCruiser

Het interkoelsysteem van MerCruiser biedt u naast al het technisch vernuft van bescherming wat al standaard aanwezig is op alle motoren en aandrijvingen van MerCruiser de ultieme protectie tegen interne corrosie. Uw motor is voorzien van koelvloeistof (glycol) welke als goede eigenschap een hoog koelrendement en warmteoverdracht geeft. Is vettig van zichzelf, zet af aan de binnenkant van uw motor en voorkomt zo interne corrosie schade. Het speciaal ontworpen koelwaterkanaal van buitenwater gekoelde uitlaatspruitstukken is zo ontworpen dat de kans op corrosie daar nihil is. De oude 4-kanaals uitlaatspruitstukkoeling is teruggebracht naar 2 kanalen om een langere levensduur van pakkingen en afdichtingen op die locatie te kunnen garanderen.

Mercury MerCruiser joystickbesturing voor binnenboordmotoren (JPI – Joystick Piloting for Inboard)

Met joystickbesturing voor binnenboordmotoren met keerkoppeling en schroefas heb je volledige controle over je boot. Met deze proportionele bediening van stuwkracht en snelheid manoeuvreer je jouw boot als iedere ervaren schipper zonder moeite. Zijdelings, schuin in alle richtingen of draai je boot eenvoudig 360 graden rond op haar plaats. JPI-systemen werken samen met specifieke proportionele boeg- hekschroeven van Vetus en Side Power. Heading; stuur 1 graden bij door kort tegen de joystick aan te tikken naar links of naar rechts. Maak 10 graden correcties door aan de draaiknop van de joystick te draaien. De heading functie is verkrijgbaar bij dubbele motorisering.

MerCruiser JPI (Joystickbesturing voor binnenboordmotoren met keerkoppeling en schroefas)

  • Enkele motor installatie met boeg- en hekschroef
  • Dubbele motor installatie met boegschroef
  • Dubbele motor installatie met boeg- en hekschroef
  • 2e bedieningsstation Dubbele motor installatie met boegschroef
  • 2e bedieningsstation Dubbele motor installatie met boeg- en hekschroef

Inzichtelijk met Mercury VesselView

Geef je dashboard een strak, clean en overzichtelijke uitstraling. Met Mercury VesselView schermen en schermen van Simrad of Lowrance heb jij het volledige overzicht. Geen losse meter meer! Maar alle data op 1 of meerder mooie touchscreen schermen. Motordata, navigatie, tank uitlezing, fishfinder, camera’s, volledig boot bediening met CZone etc.? één Platform doet het allemaal voor jou! VesselView.

Mercury MerCruiser revisie motoren en onderdelen

KD Propulsions reviseerd zelf en levert, bouwt-om en installeert origineel in de fabriek gereviseerde en geteste buitenboordmotor motorblokken,  binnenboordmotor motorblokken en staartstukken van Mercury buitenboordmotoren, MerCruiser benzine en Mercury Diesel binnenboordmotoren als ook Legacy Cummins MerCruiser Diesel en TDI  motoren. Van volledig “aangeklede” motoren tot deels uitgeruste modellen en zelfs kale motorblokken, cilinderkoppen, uitlaatspruitstukken en nog veel meer. Deze onderdelen worden geleverd incl. Mercury Garantie en zijn af fabriek getest voor volledige betrouwbaarheid en bedrijfszekerheid.

Deze motorblokken, onderdelen en accessoires zijn doorgaans goedkoper dan een compleet nieuwe motor met aandrijving! Uw defecte motor is dus niet per definitie afgeschreven en vaak met behulp van dit soort producten nog goed en veel voordeliger reparabel*

~ Zolang de voorraad strekt! beschikbaarheid kan per motormodel verschillen.

Naast eigen revisie bieden wij aan

  • Revisie Mercury buitenboordmotoren
  • Revisie MerCruiser benzine binnenboordmotoren
  • Revisie Mercury Diesel binnenboordmotoren
  • Revisie Cummins MerCruiser Diesel (CMD) binnenboordmotoren
  • Revisie Volkswagen Marine TDI binnenboordmotoren
  • Revisie MerCruiser staartstukken / complete hekaandrijvingen / keerkoppelingen
  • Revisie Mercury en MerCruiser onderdelen en appendages

~ Zolang de voorraad strekt! beschikbaarheid kan per motormodel verschillen.

KD PROPULSIONS

Advies nodig?

Bel vrijblijvend +31(0)527 688901

8 + 14 =

ALGEMENE CONTACTINFORMATIE

KD PROPULSIONS
Griend 11, 8321 MN Urk

+31 (0)527 68 89 01
info@kdpropulsions.nl

Koninklijke Metaal Unie lid KD Propulsions KMU

KD Propulsions

Griend 11,
8321 MN Urk
0527-688901

WhatsApp chat
Bel nu
Route